Bültmann & Gerriets
Public Service Logic
Creating Value for Public Service Users, Citizens, and Society Through Public Service Delivery
von Stephen Osborne
Verlag: Taylor & Francis
E-Book / PDF
Kopierschutz: kein Kopierschutz


Speicherplatz: 5 MB
Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-000-19208-7
Auflage: 1. Auflage
Erschienen am 29.10.2020
Sprache: Englisch
Umfang: 204 Seiten

Preis: 54,99 €

Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book challenges the product-dominant assumptions of the New Public Management (NPM) about the nature and management of public service delivery.



Stephen P Osborne holds the Chair of International Public Management and is Director of the Centre for Service Excellence at the University of Edinburgh Business School, Scotland, UK.



1. Public Management Reform: A Century of Unfulfilled Potential

2. Public Service Management: A Service Management Perspective

3. Public Service Logic

4. Value Creation in Public Service Delivery

5. PSL and the Changing Roles of Citizens, Service Users, and Public Service Staff and Managers

6. PSL and the Tasks of Public Management

7. Towards a Public Service Logic Approach for Public Service Delivery: Culture, Design and Experience

8. The Future of Public Service Delivery and of Public Management


andere Formate