Bültmann & Gerriets
The Educational Hopes and Ambitions of Left-Behind Children in Rural China
An Ethnographic Case Study
von Yang Hong
Verlag: Taylor & Francis
E-Book / EPUB
Kopierschutz: kein Kopierschutz


Speicherplatz: 1 MB
Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-000-45772-8
Auflage: 1. Auflage
Erschienen am 14.10.2021
Sprache: Englisch
Umfang: 178 Seiten

Preis: 53,49 €

Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This monograph highlights the educational experiences of rural children who are 'left behind' by their migrant worker parents in China, analyzing how this situation impacts on their aspirations and self-identity.



Yang Hong is a lecturer at Faculty of Education, Shaanxi Normal University. She received her PhD in Sociology of Education, the Institute of Education, Reading University, UK. She specializes in social justice, focusing on issues of poverty, education, gender and identity.



1 Introduction 2 The Left-behind Children Phenomenon in China 3 Family and Education 4 Riverside - the Research Context 5 University Non-aspirers and 'The Undecided' 6 University Aspirers 7 Discussion: Exploring Differences in Aspirations Within the Context of Being 'Left Behind' 8 Conclusion


andere Formate