Bültmann & Gerriets
Algebra Structure Sense Development amongst Diverse Learners
Theoretical and Empirical Insights to Support In-Person and Remote Learning
von Teresa Rojano
Verlag: Taylor & Francis
E-Book / PDF
Kopierschutz: kein Kopierschutz


Speicherplatz: 8 MB
Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-000-59150-7
Auflage: 1. Auflage
Erschienen am 07.06.2022
Sprache: Englisch
Umfang: 198 Seiten

Preis: 53,49 €

Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This volume emphasizes the role of effective curriculum design, teaching materials, and pedagogy to foster algebra structure sense at different educational levels.



Teresa Rojano is Professor in the Department of Mathematics Education, Center of Research and Advanced Studies (Cinvestav) of the National Polytechnic Institute, Mexico.



List of Contributors. Foreword 1. Algebra Structure Sense: Conceptual Approaches and Elements for Its Development 2. Ideas of Structure in the History of Algebra and Its Teaching 3. Structure Sense at Early Ages: The Case of Equivalence of Numerical Expressions and Equalities 4. Developing Structure Sense with Digital Technologies: Introducing the MEx Platform 5. Transformational Algebra, Structure Sense, and Notes on a Semiotic Interpretation 6. Students' Justification Strategies on the Correctness and Equivalence of Computer-Based Algebraic Expressions 7. The Importance of Algebra Structure Sense for the Teaching and Learning of Mathematics 8. On the Connection of Structure Sense in Mathematics and Who Sees and Transforms It: Internal Structure, Visual Salience, and Transformative Algebra


andere Formate