Bültmann & Gerriets
Social Media and the Cultural Politics of Korean Pop Culture in East Asia
von Sunny Yoon
Verlag: Taylor & Francis
E-Book / PDF
Kopierschutz: kein Kopierschutz


Speicherplatz: 2 MB
Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-000-93166-2
Auflage: 1. Auflage
Erschienen am 25.08.2023
Sprache: Englisch
Umfang: 154 Seiten

Preis: 54,99 €

Biografische Anmerkung
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Sunny Yoon is Professor in the Department of Media and Communication at Hanyang University, Korea. She has published widely on Asian media, cinema, media technology, and audience studies. She is the author of the book Global Media and Asian Identity (2020) and Communication Technology and Creative Industry (2021).



This volume examines international engagement with Korean popular culture in East Asian online spaces, and how Asian identities are formed and perceived between nations within the region.



Acknowledgments

1. Introduction

Part I: Social media and globalizing Asian pop culture

2. Emerging Asia and Global communication

3. Changes in mediascape and social media

4. Globalizing East Asian media and Asian identity

Part II: Social media and cultural politics in East Asia

5. Social media and fandom community: the case of BTS

6. Emerging China as global superpower and international tensions in East Asia

7. Techno-nationalism and international conflicts between Japan and Korea

8. Inter-Asia communication and identity politics: Hallyu and anti-Hallyu in Taiwan

9. Conclusion: Social networks and cyber-imagination of Asian communities


andere Formate