Bültmann & Gerriets
Multimodality and Classroom Languaging Dynamics
An Ecosocial Semiotic Perspective in Asian Contexts
von Dan Shi
Verlag: Routledge
Reihe: Routledge Studies in Multimodality
Taschenbuch
ISBN: 978-1-032-02465-3
Erschienen am 31.05.2023
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 497 Gramm
Umfang: 326 Seiten

Preis: 63,10 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 16. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Dan Shi is Assistant Professor in Applied Linguistics in the School of Education and English, University of Nottingham Ningbo China. Her research areas include multimodality, distributed language and cognition, Systemic Functional Linguistics, classroom discourse analysis, genre-based pedagogy, sociological theory of education, with her current work on contextualisation, learning styles and scaffolding within L2 contexts to explore the connections between visual, spatial and verbal resources in learners' engagements with texts.



List of Figures; List of Tables; Acknowledgement; Chapter 1 Introduction; Chapter 2 Languaging Dynamics and Multimodality; Chapter 3 Multimodal Interaction Analysis; Chapter 4 Pedagogic Discourse Structuring and Recontextualization; Chapter 5 Literary Text Recontextualization in Languaging Dynamics I; Chapter 6 Literary Text Recontextualization in Languaging Dynamics II; Chapter 7 Multimodal Sense Making and Embodied Coordination; Chapter 8 Meaning, Consciousness and Identity; Chapter 9 Conclusion; References; Index



This practical analytical guide to classroom languaging dynamics in L2 tertiary classrooms integrates multimodality, sociological theory of education and ecosocial semiotic perspectives. It offers a theoretical and methodological framework for conducting multimodal analysis of meaning-making processes in different pedagogical settings.


andere Formate
weitere Titel der Reihe