Bültmann & Gerriets
The Theory of Educational Technology
Towards a Dialogic Foundation for Design
von Rupert Wegerif, Louis Major
Verlag: Taylor & Francis
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-032-05186-4
Erschienen am 22.12.2023
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 16 mm [T]
Gewicht: 531 Gramm
Umfang: 240 Seiten

Preis: 181,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 22. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Most theories that have previously been applied to educational technology do not account for the distinctive nature and vast potential of technology. This book addresses this issue, exploring how education has been bound up with technology from the beginning, and recognising that educational aims have already been shaped by technologies.



Rupert Wegerif is Professor of Education and Academic Director of the Digital Education Futures Initiative (DEFI) at the University of Cambridge.

Louis Major is a Senior Lecturer in Digital Education at the University of Manchester.



1. Introduction; 2. An alternative history of educational technology; 3. Affordance theory; 4. The 'grammar' of educational technology; 5. Steps towards a dialogic 'grammar'; 6. Heidegger's hammer; 7. The 'meaning' of technology; 8. Technology and expanding dialogic space; 9. Technology and expanding dialogic time; 10. Researching educational technology; 11. A dialogic foundation for the design and practice of educational technology


andere Formate