Bültmann & Gerriets
Children and Globalization
Multidisciplinary Perspectives
von Hoda Mahmoudi, Steven Mintz
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Taschenbuch
ISBN: 978-1-032-09317-8
Erschienen am 30.06.2021
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 12 mm [T]
Gewicht: 295 Gramm
Umfang: 216 Seiten

Preis: 57,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 6. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

An international team of scholars offers fresh insights into the impact of globalization on children's lives, outlooks, and behavior.



Hoda Mahmoudi holds The Bahá'í Chair for World Peace at the University of Maryland, College Park.

Steven Mintz is Professor of History at the University of Texas at Austin.



Introduction: Children and Globalization Part I: Historicizing Global Childhood 1. "Modern" Childhoods: Adjustment, Variety and Stress 2. The New Disorders of Childhood: Historical Perspectives 3. Outside the Lines: Black Girls and Boys Learn About the Interconnected Worlds of Slavery and Freedom in Nineteenth-Century North America Part II: Understanding Child Development in Global Contexts 4. The Private World of Women and Children: Lullabies and Nursery Rhymes in 19th-Century Greater Syria 5. "The Elephant in the Room is the Role Model": Managing the Paradox of Pregnancy in the Ultra-Orthodox Jewish Classroom Part III: Recovering Children's Agency 6. "Nothing Material Occurred": Toward Rethinking the History of Early American Girlhood, 1760-1830 7. "To Find a Better Way to Live a Life in the World": An Auto-Ethnographic Exploration of an Ibasho Project with Chinese Immigrant Youth in the United States 8. Growing Gaps in Enacted and Ideational Independence


andere Formate