Bültmann & Gerriets
Transnational Language Teacher Identities in TESOL
Identity Construction Among Female International Students in the U.S.
von Hyesun Cho, Reem Al-Samiri, Junfu Gao
Verlag: Taylor & Francis
Taschenbuch
ISBN: 978-1-032-11252-7
Erschienen am 27.05.2024
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 9 mm [T]
Gewicht: 236 Gramm
Umfang: 158 Seiten

Preis: 53,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 13. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Drawing on Bakhtin's notion of ideological becoming and the concepts of intersectionality and transnationalism, this volume offers a unique conceptual framework within which to explore and better understand the identity construction and negotiation of international TESOL students.



Hyesun Cho is Associate Professor of TESOL in the Department of Curriculum and Teaching at the University of Kansas, USA.

Reem Al-Samiri is Assistant Professor of TESOL at the University of Jeddah, Saudi Arabia.

Junfu Gao is Assistant Professor at Westcliff University, USA. He is also Core Faculty at the American College of Education and Adjunct Professor at NOVA Southeastern University, USA.



1. Transnational TESOL Graduate Students: Who Are They?

2. Social Identity, Ideological Becoming, and Third Space

3. Narratives and Participants

4. Experiences, Challenges, and Intersectionality of Transnational Graduate Students in U.S. Higher Education

5. Negotiating Student and Gendered Identities

6. Enacting Language Teacher Identity and Agency

7. Where Do We Go From Here? Implications for Pedagogy, Policy, and Research


andere Formate