Bültmann & Gerriets
Equity in Higher Education
Time for Social Justice Praxis
von Penny Jane Burke, Matt Lumb
Verlag: Routledge
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-032-18969-7
Erschienen am 06.09.2024
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 17 mm [T]
Gewicht: 507 Gramm
Umfang: 224 Seiten

Preis: 202,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 13. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Penny Jane Burke is United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) Chair in Equity, Social Justice and Higher Education, Global Innovation Chair of Equity, and Director of the Centre of Excellence for Equity in Higher Education, University of Newcastle, Australia.

Matt Lumb is Associate Director at the Centre of Excellence for Equity in Higher Education, University of Newcastle, Australia.



Introduction - time for equity praxis

Part I: Recontextualising and reframing equity1. Contextualising equity
2. From deficit imaginaries to social justice reframing
3. Conceptual tools for critical social justice praxis
4. Towards socially just pedagogical praxis
Part II: Methodologies for transformative equity praxis5. Time for equity praxis
6. Hegemonic evaluation as a governing gaze
7. Exploring possibilities for praxis
Part III: Social justice transformation through equity praxis8. Beyond deficit imaginaries, towards praxis
9. Generating change through equity praxis: Foundations and futures



In a global context of growing inequality and socio-environmental crises, Equity in Higher Education considers the issues and challenges for progressing an equity agenda.


andere Formate