Bültmann & Gerriets
Reading Intervention Case Studies for School Psychologists
Evidence-Based Implementation and Analysis
von Melissa Coolong-Chaffin, Renee O Hawkins, Michael I Axelrod
Verlag: CRC Press
Taschenbuch
ISBN: 978-1-032-23111-2
Erschienen am 12.09.2023
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 458 Gramm
Umfang: 324 Seiten

Preis: 54,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 27. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Reading Intervention Case Studies for School Psychologists provides vivid, real-world examples of school-based interventions targeting students¿ phonological awareness, phonics, fluency, and comprehension in reading.



Melissa Coolong-Chaffin is Associate Professor of Psychology in the School Psychology Program and Co-Director of the Academic Intervention Clinic in the Human Development Center at the University of Wisconsin ¿ Eau Claire, USA.

Renee O. Hawkins is Professor of School Psychology and Director of the School of Human Services at the University of Cincinnati, USA.

Michael I. Axelrod is Professor of Psychology in the School Psychology Program and Director of the Human Development Center at the University of Wisconsion ¿ Eau Claire, USA.



1. Introduction 2. Rhyming, Alliteration, and Incidental Teaching 3. Word Boxes 4. Kindergarten Peer Assisted Learning Strategies 5. Sound Partners 6. Helping Early Literacy with Practice Strategies (HELPS) Program 7. Multisyllabic Word Decoding with Continuous Reading 8. The Taped Words Intervention 9. Classwide Peer Tutoring 10. REWARDS 11. Self-Monitoring 12. Story Mapping 13. Know-Want to Know-Learn 14. Strategic Notetaking and Flash Cards 15. Read, Ask, Paraphrase, Question (RAP-Q)


andere Formate