Bültmann & Gerriets
Epistemological Approaches to Digital Learning in Educational Contexts
von Linda Daniela
Verlag: Jenny Stanford Publishing
Taschenbuch
ISBN: 978-1-032-23677-3
Erschienen am 13.12.2021
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 9 mm [T]
Gewicht: 240 Gramm
Umfang: 162 Seiten

Preis: 56,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 6. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Epistemological Approaches to Digital Learning in Educational Contexts is dedicated to topical issues in school education and pedagogical science related to the learning process in a technology and media enriched environment.



Linda Daniela is Professor and Dean of the Faculty of Education, Psychology and Art at the University of Latvia in Riga, Latvia. She is also Chair of the Council for PhD Defense in Pedagogy and Head of the Scientific Institute of Pedagogy.



1. The Concept of Smart Pedagogy for Learning in the Digital World 2. Going Beyond Digital Literacy to Develop Computational Thinking in K12 Education. 3. The Role of Algorithmic Thinking Development in the Learning of Elementary School Pupils aged 10 - 13. 4. Digital Educational Games in Primary Education. Revisiting the Results of the Research Projects of the ETiE Initiative. 5. Digital Learning Materials: Does Content Make the Difference in a Digital World? 6. Unpacking Digital Play in Children's Play. 7. Materialities in digital education. A Focus on Small Italian Schools. 8. A Proposal of Smart Pedagogy for the School: Educational Curation as an Active Methodology. 9. Future challenges for ensuring technology enhanced learning


andere Formate