Bültmann & Gerriets
Essays in the Phenomenology of Learning
The Challenge of Proximity
von Fiachra Long
Verlag: Taylor & Francis
Reihe: New Directions in the Philosophy of Education
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-032-24574-4
Erschienen am 26.09.2022
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 13 mm [T]
Gewicht: 463 Gramm
Umfang: 186 Seiten

Preis: 182,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 22. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Fiachra Long is retired Senior Lecturer in Education at University College Cork.



Part I: Approaches to proximity. 1. Socrates and the proximity of address. 2. Phenomenology and the proximity of learning. Part II: Phenomenological perspectives. 3. Husserl and the proximity of encounter. 4. Heidegger and the proximity of care. 5. Boredom and the proximity of risk. 6. Merleau-Ponty and the proximity of body. 7. Foucault and the proximity of words. Part III: Fundamental proximity. 8. Winnicott and the proximity of omnipotence. 9. Honneth and the proximity of recognition. Conclusion.



This book explores the phenomenology of learning with particular focus on the 'closeness' or 'proximity' of the knowledge that impacts on learners, young and old.


andere Formate
weitere Titel der Reihe