Bültmann & Gerriets
Measuring and Visualizing Space in Elementary Mathematics Learning
von Richard Lehrer, Leona Schauble
Verlag: Taylor & Francis
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-032-26273-4
Erschienen am 31.03.2023
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 16 mm [T]
Gewicht: 513 Gramm
Umfang: 244 Seiten

Preis: 162,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 6. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

This book explores the development of elementary students' understanding of the mathematics of measure, and demonstrates how measurement can serve as an anchor for supporting a deeper understanding of number operations and rational numbers. It is relevant for scholars, teacher educators, and specialists in math education.



1. Measure is Fundamental 2. The Context, Goals, and Design of the Research 3. Origins of Quantitative Reasoning in the Measure of Length 4. Creating New Quantities in the Dynamic Generation of Area 5. Extending Motion to Three Dimensions: Volume and Its Measure 6. Integrating Figure and Motion in the Measure of Angle 7. Measurement Models of Arithmetic Operations and Rational Number 8. Highlights of Student Learning Research 9. Teacher Learning 10. Measures and Models in Elementary Science


andere Formate