Bültmann & Gerriets
Popularizing Science in the Digital Era
A Multimodal Genre Perspective on TED Talk Videos
von Sichen Xia
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Taschenbuch
ISBN: 978-1-032-26365-6
Erscheint am 28.11.2024
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B]
Umfang: 160 Seiten

Preis: 51,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel ist noch nicht erschienen. Gerne können Sie den Titel jetzt schon bestellen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book offers a comprehensive overview of TED talks as a digital-multimodal video genre, exploring the ways in which myriad rhetorical, structural, digital, and multimodal resources are used to communicate scientific knowledge to lay audiences.



Dr. Sichen Xia is Lecturer at the School of Humanities and Social Science, The Chinese University of Hong Kong, Shenzhen. Her research interests include English for Specific Purposes, genre analysis, multimodality, scientific popularization, and digital literacy.



Contents

    1. Introduction
    2. Scientific popularization and TED talks
    3. Digital communication, genre, and multimodality
    4. The communicative context
    5. Generic structure of TED talks
    6. Multimodal strategies in TED talk videos
    7. Diachronic changes in TED talk videos
    8. Beyond TED talks: Towards a model

    Appendix

    References


andere Formate