Bültmann & Gerriets
Zehou Li and the Aesthetics of Educational Maturity
A Transcultural Reading
von Flora Liuying Wei
Verlag: Taylor & Francis
Reihe: New Directions in the Philosophy of Education
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-032-29404-9
Erschienen am 19.09.2022
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 13 mm [T]
Gewicht: 458 Gramm
Umfang: 182 Seiten

Preis: 182,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 22. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book articulates a unique conception of aesthetic educational philosophy and its relation to the Chinese world, drawing on the works of the prominent contemporary Chinese philosopher Zehou Li.



Flora Liuying Wei ¿¿¿ is Lecturer in Philosophy of Education at the Beijing Normal University (Zhuhai Campus), China.



PART I Educational Maturity and an 'Aesthetic' Proposal. 1. The 'school sloth' and the educational maturity. 2. An 'aesthetic' proposal for educational maturity. PART II The Transcultural Chinese Aesthetics Through Zehou Li's Lens. 3 Aesthetic metaphysics: by analysing the slogan 'replacement of religion with aesthetics'. 4 Aesthetic ethics: juxtaposing two types of morality and moral reasoning. 5 The aesthetic theory of subjectivity: 'subjectality'. 6 A summary of Li's transcultural aesthetics and a transcultural reading of Li's philosophy as a whole PART III The Aesthetics-Education Approach. 7 A mature student: student maturity that is both emergent and sedimenting. 8 Grown-up parents: through the second-order educational reclamation that fosters 'a layered self'. 9 Mature teachers: teachers' aesthetic professionalism, practice and policy. Conclusion . References. Index


andere Formate
weitere Titel der Reihe