Bültmann & Gerriets
Reimaging Pre-Service Teachers' Practical Knowledge
Designing Learning for Future
von Ge Wei
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Taschenbuch
ISBN: 978-1-032-30244-7
Erschienen am 27.05.2024
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 9 mm [T]
Gewicht: 240 Gramm
Umfang: 150 Seiten

Preis: 54,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 10. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Drawing from the discourse of practice-oriented teacher education, this book investigates the state of pre-service teachers' practical knowledge in mainland China, providing insights into the reform of initial teacher education programmes for teacher educators.



Ge Wei is Associate Professor and Director of Research Centre for Children and Teacher Education, Capital Normal University, China. His research interests centre on teacher education, teaching, and learning. He has published a monograph about teacher practical knowledge (Education Science Press, 2020).



1 Understanding pre-service teachers' practical knowledge 2 Concept Mapping: Sketching pre-service teachers' practical knowledge 3 Visual metaphor: Drawing pre-service teachers' practical knowledge 4 Video analysis: Manifesting pre-service teachers' practical knowledge 5 Epistemic network analysis: Calculating pre-service teachers' practical knowledge 6 Formative interventions: Developing pre-service teachers' practical knowledge 7 Reimaging pre-service teachers' practical knowledge


andere Formate