Bültmann & Gerriets
The Craft of Political Research
von James W. Endersby, W. Phillips Shively
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Taschenbuch
ISBN: 978-1-032-41496-6
Erscheint im Februar 2025
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B]
Umfang: 204 Seiten

Preis: 76,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel ist noch nicht erschienen. Gerne können Sie den Titel jetzt schon bestellen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

W. Phillips Shively is Emeritus Professor of Political Science at the University of Minnesota, and has also served on the faculties of Yale University, the University of Oregon, and Oslo University, Norway. At the University of Minnesota, he has served as Provost for Arts, Sciences and Engineering, and has also been inducted into the Academy of Distinguished Teachers for his work with students.

James W. Endersby is Professor of Political Science in the Harry S Truman School of Government and Public Affairs at the University of Missouri. He was previously a fellow at the Shorenstein Center on Media, Politics and Public Policy. He has received several awards for teaching and scholarship.



1. Doing Research 2. Political Theories and Research Topics 3. The Importance of Dimensional Thinking 4. Problems of Measurement: Accuracy 5. Problems of Measurement: Precision 6. Causal Thinking 7. The Design of Research 8. Selection of Observations for Study 9. Introduction to Statistics: Measuring Relationship for Interval Data 10. Introduction to Statistics: Further Topics on Measurement of Relationships 11. Introduction to Statistics: Inference, or How to Gamble on Your Research


andere Formate