Bültmann & Gerriets
Educational Leadership and Policy in a Time of Precarity
von Amanda Heffernan, Jane Wilkinson
Verlag: Taylor & Francis
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-032-58818-6
Erschienen am 17.10.2023
Sprache: Englisch
Format: 244 mm [H] x 170 mm [B] x 10 mm [T]
Gewicht: 426 Gramm
Umfang: 125 Seiten

Preis: 181,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 22. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book brings perspectives towards questions of how precarity and precariousness affect work of leaders and educators in schools and universities globally. It is a resource for academics, researchers, and advanced students.



Amanda Heffernan is Senior Lecturer in Educational Leadership at the Manchester Institute of Education, the University of Manchester, UK.

Jane Wilkinson is Professor of Educational Leadership in the Faculty of Education at Monash University, Australia.



Introduction-Educational Leadership and policy: precarity and precariousness 1.Theorising and preparing students for precarity: how can leaders and educators better prepare students to enter an increasingly insecure workforce? 2. Creative industries curriculum design for living and leading amid uncertainty 3. Ethical responsibilities of tenured academics supervising non-tenured researchers in times of neoliberalism and precarity 4. Teachers, fixed-term contracts and school leadership: toeing the line and jumping through hoops 5. Embracing vulnerability: how has the Covid-19 pandemic affected the pressures school leaders in Northern England face and how they deal with them? 6. Repositioned professionals and heterodox: a response to the precarity of reform in further education 7. Necessary risk: addressing precarity by re-envisioning teaching and learning


andere Formate