Bültmann & Gerriets
The 'How' of Self-Care for Teachers
Building your Wellbeing Toolbox
von Narelle Lemon
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Taschenbuch
ISBN: 978-1-032-72749-3
Erschienen am 20.08.2024
Sprache: Englisch
Format: 155 mm [H] x 234 mm [B] x 23 mm [T]
Gewicht: 596 Gramm
Umfang: 378 Seiten

Preis: 25,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 13. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Providing insights, ideas, strategies and compassion, this book offers a new way of looking at self-care for educators experiencing exhaustion and stress, or who may simply be feeling more tired than they should be.



Introduction: To my colleagues 1. A 'toolbox' for self-care 2. Self-care and me, time to become closer 3. Developing your self-care muscle 4. Cultivating your self-compassion 5. Empowerment and tuning in to your own self-care 6. Being mindfully aware 7. Habits, boundaries and you 8. The elusiveness of time 9. What gift are you able to give yourself?



Narelle Lemon is a VC Professorial Research Fellow at Edith Cowan University in Perth, Australia, and an interdisciplinary scholar specialising in arts, education and positive psychology. Her research focuses on enhancing wellbeing literacy in K-12 schools, teacher education, higher education and community settings, emphasising evidence-based practices for proactive flourishing.


andere Formate