Bültmann & Gerriets
Intercultural Communication Education and Research in the Middle East and North Africa
von Hamza R'Boul
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-032-96298-6
Erscheint im Januar 2025
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B]
Umfang: 214 Seiten

Preis: 173,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel ist noch nicht erschienen. Gerne können Sie den Titel jetzt schon bestellen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

This edited volume gathers insights into the production of knowledge about interculturality in education and research in the Middle East and North Africa (MENA).



1. Introduction Part 1: Gender and Feminism in Intercultural Communication Education 2. Empowering Voices and Building Bridges: The Intersection of Feminist Critical Pedagogy and Intercultural Communication in Moroccan Higher Education 3. Empowering Voices: Nurturing Gender Equity through Intercultural Communication Education in the Arab World Part 2: Critical Perspectives on Intercultural Communication 4. "We are Algerians...We are Muslims!": EFL Educators' Perceptions of Interculturality in the Algerian Context 5. (Re)-locating Türkiye's Intercultural Stance through Juxtaposing Non-Western and Western Perspectives 6. Reconceptualizing Intercultural Communication Research for the MENA: A Rereading of the Social Construction of Reality 7. Promoting Translanguaging in the ESL Classroom: A Closer Look into Kuwait and the United Arab Emirates Part 3: Diversity and Diaspora in Interculturality 8. The Role of Host Environment in the Development of Host Communication Competence among Tunisian Study Abroad Students 9. Analysis of Culturally Responsive Differentiated Instruction Practices at the Diaspora ESL/EFL Context: The Inner World of the Immigrant Child by Cristina Igoa (1995) as a Case study 10. Exploring Teachers' Attitudes Towards Refugee Students in High Schools in Türkiye 11. Arabic Medium Education Policy and Intercultural Learning


andere Formate