Bültmann & Gerriets
Obstacles to Ethical Decision-Making
von Patricia H. Werhane, Laura Pincus Hartman, Crina Archer
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-107-00003-2
Erschienen am 20.11.2014
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 19 mm [T]
Gewicht: 534 Gramm
Umfang: 260 Seiten

Preis: 120,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 22. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

An examination of how obedience affects and overpowers the ethics of decision-making in business, and how this can be overcome.



1. Introduction; 2. The role of mental models in social construction; 3. The Milgram studies: obedience, disobedience, and ethical challenges; 4. Obstacles to ethical decision-making in the perception of ethical context; 5. Obstacles to ethical decision-making in impact analysis and action; 6. Managing ethical obstacles; 7. Problematic mental models: some applications; 8. Conclusion; Author index; Subject index.



Patricia H. Werhane is the Callista Wicklander Chair of Business Ethics and Director, Institute for Business and Professional Ethics at DePaul University. She is also Professor Emeritus at the Darden Graduate School of Business Administration at the University of Virginia. Her previous publications include Ethical Issues in Business, 7th edition (edited with Tom Donaldson and Margaret Cording, 2001).


andere Formate