Bültmann & Gerriets
Business in the Age of Extremes
von Hartmut Berghoff, Jürgen Kocka, Dieter Ziegler
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-107-01695-8
Erschienen am 01.09.2015
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 19 mm [T]
Gewicht: 560 Gramm
Umfang: 260 Seiten

Preis: 105,10 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 16. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

This collection of essays explores the impact that nationalism, capitalism and socialism had on economics during the first half of the twentieth century.



List of contributors; Introduction: business in the age of extremes in Central Europe Hartmut Berghoff, Jürgen Kocka and Dieter Ziegler; Part I. From the Late Wilhelmine Empire to the Great Depression: 1. The Kaiser and his ship-owner: Albert Ballin, the HAPAG Shipping Company, and the relationship between industry and politics in imperial Germany and the Early Weimar Republic Gerhard A. Ritter; 2. Carl Duisberg, the end of World War I, and the birth of social partnership from the spirit of defeat Werner Plumpe; 3. Austrian reconstruction, 1920-1: a matter for private business or the League of Nations? Philip L. Cottrell; 4. Rudolf Sieghart and the Austrian land credit institution: a case study of the Austrian banking crisis of the 1920s and 1930s Peter Eigner; 5. Populism and political entrepreneurship: the universalization of German savings banks and the decline of American savings banks, 1908-34 Jeffrey Fear and R. Daniel Wadhwani; 6. The 1931 Central European Banking Crisis revisited Harold James; Part II. National Socialism, War, and the Holocaust: 7. Science and science policy during the Nazi era: the Kaiser Wilhelm Gesellschaft and the Deutsche Forzschungsgemeinschaft Reinhard Rürup; 8. 'A regulated market economy': new perspectives on the nature of the economic order of the Third Reich, 1933-9 Dieter Ziegler; 9. The personal factor in business under National Socialism: the case of Paul Reusch and Friedrich Flick Johannes Bähr; 10. Business as usual? Aryanization in practice, 1933-8 Ingo Köhler; 11. The dispossession of the Jews and the Europeanization of the Holocaust Constantin Goschler; 12. Managing the assets of the enemy in occupied France: the electrical industry Heidrun Homburg; Appendix: the historian Gerald D. Feldman, 1937-2007: a tribute Jürgen Kocka; Bibliography: the publications of Gerald D. Feldman; Index.


andere Formate