Bültmann & Gerriets
School Bullying
von Robin May Schott, Dorte Marie Søndergaard
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-107-02776-3
Erschienen am 07.01.2015
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 30 mm [T]
Gewicht: 845 Gramm
Umfang: 482 Seiten

Preis: 160,80 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 8. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

New perspectives on the complex social dynamics of bullying practices through analyses of children's experiences, and parents' and teachers' perspectives.



1. Introduction: new approaches to school bullying Robin May Schott and Dorte Marie Søndergaard; Part I. Definitions and Theories: 2. The social concept of bullying: philosophical reflections on definitions Robin May Schott; 3. Social exclusion anxiety: bullying and the forces that contribute to bullying amongst children at school Dorte Marie Søndergaard; 4. Violence and the moral order in contemporary schooling: a discursive analysis Constance Ellwood and Bronwyn Davies; 5. Dispositifs of bullying Carsten Bagge Laustsen; Part II. Youth Experiences: 6. 'Who does he think she is?' Making new friends and leaving others behind - on the path from childhood to youth Hanne Haavind; 7. Non-simultaneity in cyberbullying Jette Kofoed; 8. The life and death of bullying Robin May Schott; Part III. School Talk: 9. New solutions for bullying and harassment: a post-structural, feminist approach Elizabeth J. Meyer; 10. Sanctions against bullying and disruptions at school Helle Rabøl Hansen; 11. When classroom culture tips into bullying Helle Rabøl Hansen, Inge Henningsen and Jette Kofoed; Part IV. Adult Perspectives: 12. Parental positions in school bullying: the production of powerlessness in home-school cooperation Nina Hein; 13. Traces of being bullied: 'dynamic effectuality' Charlotte Mathiassen; 14. 'Is something wrong with me?' A context-sensitive analysis of school bullying Eva Silberschmidt Viala; Part V. Moving Forward: 15. From technically standardised interventions to analytically informed, multi-perspective intervention strategies Dorte Marie Søndergaard; 16. One size doesn't fit all: re-thinking implementation research for bullying prevention Donna Cross and Amy Barnes.


andere Formate