Bültmann & Gerriets
Multimedia Learning
von Richard E. Mayer
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-107-18750-4
Erschienen am 13.10.2021
Sprache: Englisch
Format: 260 mm [H] x 183 mm [B] x 29 mm [T]
Gewicht: 1041 Gramm
Umfang: 452 Seiten

Preis: 121,60 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 29. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

121,60 €
merken
Gratis-Leseprobe
zum E-Book (EPUB) 30,49 €
zum E-Book (PDF) 41,99 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Richard E. Mayer is Distinguished Professor of Psychological and Brain Sciences at the University of California, Santa Barbara, USA. He served as President of the Division of Educational Psychology of the American Psychological Association and Vice President of the American Educational Research Association for the Division of Learning and Instruction.



Part I. Introduction to Multimedia Learning: 1. The promise of multimedia learning; 2. The science of learning: determining how multimedia works; 3. The science of instruction: determining what works in multimedia learning; 4. The science assessment: determining what is learned; 5. Multimedia principle; Part II. Principles for Reducing Extraneous Processing in Multimedia Learning: 6. Coherence principle; 7. Signaling principle; 8. Redundancy principle; 9. Spatial contiguity principle; 10. Temporal contiguity principle; Part III. Principles for Managing Essential Processing in Multimedia Learning: 11. Segmenting principle; 12. Pre-training principle; 13. Modality principle; Part IV. Principles for Fostering Generative Processing in Multimedia Learning: 14. Personalization principle; 15. Voice principle; 16. Image principle; 17. Embodiment principle; 18. Immersion principle; 19. Generative activity principle; Part V. Conclusion: 20. Principles of multimedia design.


andere Formate