Bültmann & Gerriets
Social Class and Educational Inequality
von Iram Siraj, Aziza Mayo
Verlag: Cambridge University Press
Taschenbuch
ISBN: 978-1-107-56230-1
Erschienen am 02.04.2015
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 482 Gramm
Umfang: 332 Seiten

Preis: 47,20 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 22. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

47,20 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book examines the impact that parents and schools have on disadvantaged children who perform against the odds.



Iram Siraj is Professor of Education in the Department of Early Years and Primary Education in the Institute of Education, University of London. She is also Visiting Professor at the Universities of Melbourne, Waikato and with some part-time secondment to the University of Wollongong, Australia.



1. Child and Family Case Studies in the context of the EPPSE study; 2. Studying learning life-courses; 3. Methods and sample of the Child and Family Case Studies; 4. Cultural repertoires of childrearing across and within social classes; 5. Children as active agents of their own learning; 6. Powerful parenting and home learning; 7. Parenting towards higher aspirations; 8. Inspiring success in the early years and school environment; 9. Gateways to enhanced social, cultural and emotional capital; 10. Concluding discussion: promoting agency and advocacy.