Bültmann & Gerriets
The Psychology of Social Influence
Modes and Modalities of Shifting Common Sense
von Gordon Sammut, Martin W Bauer
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-108-41637-5
Erschienen am 07.01.2021
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 19 mm [T]
Gewicht: 608 Gramm
Umfang: 280 Seiten

Preis: 121,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 31. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Gordon Sammut is Associate Professor of Social Psychology at the University of Malta. He has served as the Chief Editor for Methods of Psychological Intervention, The Cambridge Handbook of Social Representations, and Understanding Self and Others.



1. Modalities of social influence: preconditions (public sphere) and demarcations (non-violence); Part I. Eternal Resources of Populism: 2. Crowding: contagion and imitation; 3. Leading: directors, dictators and dudes; Part II. Experimental paradigms: 4. Norming and frames of reference; 5. Conforming and converting; 6. Obeying: authority and compliance; 7. Persuading and convincing; Part III. Necessary Extensions: 8. Agenda setting, framing and mass mediation; 9. Designing and resisting artefacts; Part IV. Theoretical Integration: 10. Common sense: normalisation, assimilation and accommodation; 11. Epilogue: theoretical excursions and challenges; References; Index.


andere Formate