Bültmann & Gerriets
Language and Television Series
A Linguistic Approach to TV Dialogue
von Monika Bednarek
Verlag: Cambridge University Press
Reihe: Cambridge Applied Linguistics
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-108-47222-7
Erschienen am 22.11.2018
Sprache: Englisch
Format: 226 mm [H] x 150 mm [B] x 23 mm [T]
Gewicht: 522 Gramm
Umfang: 318 Seiten

Preis: 124,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 19. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Explores contemporary US television dialogue - the on-screen language that viewers worldwide encounter as they watch popular television series.



Monika Bednarek is Associate Professor in Linguistics at the University of Sydney, Australia. She is the author of five books including The Discourse of New Values (2017) and The Language of Fictional Television (2010). She is co-editor of the international, peer-reviewed journal Functions of Language.



Part I. Introduction: 1. Television dialogue; 2. Linguistic approaches to telecinematic discourse; Part II. A Functional Approach to Television Series (FATS): 3. Functions relating to the communication of the narrative; 4. Other functions of TV dialogue; Part III. Data and Approaches: 5. Corpora and corpus linguistic methods; 6. Other approaches; Part IV. Analyses of SydTV: 7. Salient features of TV dialogue: a corpus linguistic approach; 8. Key words, variation, and further insights into TV dialogue; 9. Non-codified language in SydTV; Part V. TV Dialogue in Pedagogy: 10. 'Take that pencil and just GO!': TV series and scriptwriting pedagogy; 11. Consuming television dialogue: a case study of advanced learners in Germany; Part VI. Conclusion: 12. Conclusion.


andere Formate
weitere Titel der Reihe