Bültmann & Gerriets
A History of the Harlem Renaissance
von Rachel Farebrother, Miriam Thaggert
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-108-49357-4
Erschienen am 18.03.2021
Sprache: Englisch
Format: 231 mm [H] x 155 mm [B] x 33 mm [T]
Gewicht: 790 Gramm
Umfang: 452 Seiten

Preis: 50,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 5. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

This book presents original essays that explore the eclecticism of Harlem Renaissance literature and culture.



Introduction: revising a renaissance Rachel Farebrother and Miriam Thaggert; Part I. Re-reading the New Negro: 1. Cultural nationalism and cosmopolitanism in the Harlem renaissance Daniel G. Williams; 2. Making the slave anew: poetry, history, and the archive in New Negro renaissance poetry Clare Corbould; 3. The New Negro among White Modernists Kathleen Pfeiffer; 4. The Bildungsroman in the Harlem renaissance Mark Whalan; 5. The visual image in New Negro renaissance print culture Caroline Goeser; Part II. Experimenting with the New Negro: 6. Gwendolyn Brooks: riot after the New Negro Renaissance Sonya Posmentier; 7. Romans à clef of the Harlem renaissance Sinéad Moynihan; 8. Modernist biography and the question of manhood: Eslanda Goode Robeson's Paul Robeson, Negro Fionnghuala Sweeney; 9. Modernism and women poets of the Harlem renaissance Maureen Honey; 10. Children's Literature of the Harlem Renaissance Katharine Capshaw; Part III. Re-mapping the New Negro: 11. London, New York, and the Black Bolshevik renaissance: radical black internationalism during the New Negro renaissance James Smethurst; 12. Island relations, continental visions, and graphic networks Jak Peake; 13. 'Symbols from within': charting the nation's regions in James Weldon Johnson's God's trombones Noelle Morrissette; 14. Rudolph Fisher: renaissance man and Harlem's interpreter Jonathan Munby; Part IV. Performing the New Negro: 15. Zora Neale Hurston's early plays Mariel Rodney; 16. Zora Neale Hurston, film, and ethnography Hannah Durkin; 17. The pulse of Harlem: African-American music and the New Negro revival Andrew Warnes; 18. The figure of the child dancer in Harlem renaissance literature and visual culture Rachel Farebrother; 19. Jazz and the Harlem renaissance Wendy Martin; 20. Alain Locke and the value of the Harlem: from racial axiology to the axiology of race Shane Vogel; Afterword Deborah E. McDowell.


andere Formate