Bültmann & Gerriets
Brecht and Tragedy
von Martin Revermann
Verlag: Cambridge University Press
Taschenbuch
ISBN: 978-1-108-74745-5
Erschienen am 11.08.2022
Sprache: Englisch
Format: 244 mm [H] x 170 mm [B] x 26 mm [T]
Gewicht: 844 Gramm
Umfang: 494 Seiten

Preis: 80,30 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 8. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

80,30 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Martin Revermann is Professor in Classics and Theatre Studies at the University of Toronto. His publications include Comic Business: Theatricality, Dramatic Technique and Performance Contexts of Aristophanic Comedy (2006), Performance, Iconography, Reception: Studies in Honour of Oliver Taplin (2008, with P. Wilson), Beyond the Fifth Century: Interactions with Greek Tragedy from the Fourth Century BCE to the Middle Ages (2010, with I. Gildenhard), The Cambridge Companion to Greek Comedy (2014), A Cultural History of Theatre, vol. 1 (Antiquity) (2017) and Semiotics in Action (2019).



Introduction: Radicalism, traditionalism, eristics; Part I. Point of contact 1948: 1. 1948 ¿ A year of krisis; 2. Professing non-Aristotelianism: Brecht's Small Organon for the Theatre (1948); 3. Utilizing Greek tragedy: Brecht's The Antigone of Sophocles (1948); 4. The making of a model: Antigonemodell 1948; Part II. Positionings: 5. The other Other: Brecht's Asia; 6. Naturalism and related diseases; 7. Schiller: rival and inspiration; 8. Comedy and the comic; 9. Shakespeare and the road beyond tragedy; Part III. Comparatist explorations: 10. The tragedy of Mother Courage; 11. Brechtian chorality; 12. Threepenny Opera: the view from below; 13. Appellative anti-tragedy: gods, parody and closure in The Good Person of Sezuan; 14. Mahagonny: rise and fall of a dystopian city; 15. Anti-tragic justice: The Measure; 16. Heroism and its discontents I: the epic tragedy The Judith of Shimoda ¿ expansion, commentary, metapoetics; 17. Heroism and its discontents II: Galileo, a tragic hero of science?; Conclusion: Brecht and tragedy ¿ pulling threads together.