Bültmann & Gerriets
Civic Pedagogies in Higher Education
Teaching for Democracy in Europe, Canada and the USA
von J. Laker, C. Naval, K. Mrnjaus
Verlag: Springer Nature Switzerland
Reihe: Palgrave Studies in Global Cit
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-137-35558-4
Auflage: 2014 edition
Erschienen am 25.06.2014
Sprache: Englisch
Format: 223 mm [H] x 142 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 426 Gramm
Umfang: 200 Seiten

Preis: 56,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 21. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

In this book, university teachers provide case studies illustrating methods employed to prepare citizens for meaningful participation in democracies, whether long-standing, young or emerging. Examples of practice from Western Europe, Eastern Europe, and North America are included, along with reflections and advice for practice.



Civic Pedagogies in Higher Education: Teaching for Democracy in Europe, Canada and the USA; Jason Laker, Kornelija Mrnjaus and Concepción Naval 1. Human Rights Education through Study Visits of Human Rights Institutions; Peter G. Kirchschlaeger 2. Building Community in the Silicon Valley; Dayana Salazar and Melinda Jackson 3. Negotiating Change in Romanian Tertiary Education: Volunteering and Democratic Citizenship; Maria-Carmen Pantea 4. Democratic Citizenship and the University Curriculum: Three Initiatives in England; Tristan McCowan 5. Standing on Guard? History, Identity, and the Quandaries of Citizenship Education in Canada; Jane G. V. McGaughey 6. Student Designed Deliberative Forums as a Pedagogical Method; Alex Sager 7. Learning to Participate: International Experiences of Service-Learning and Community Service Programs; Concepción Naval, Carolina Ugarte, Arantzazu Martínez-Odria 8. The Personal is Pedagogical: A Microcosmic Conversation on Democratic Education; Jason A. Laker, Minna Holopainen and Lorri Capizzi



Tristan McCowan, University of London, UK
Jane G. V. McGaughey, Concordia University, Canada
Carolina Ugarte, University of Navarra, Spain
Arantzazu Martínez-Odría, University of Navarra, Spain
Maria-Carmen Pantea, Babe?-Bolyai University, Romania
Alex Sager, Portland State University, USA
Dayana Salazar, San José State University, USA
Melinda Jackson, San José State University, USA
Peter G. Kirchschlaeger, University of Teacher Education Central Switzerland Lucerne
Minna J. Holopainen, San José State University, USA
Lorri Capizzi, San José State University, USA


andere Formate
weitere Titel der Reihe