Bültmann & Gerriets
Troubling the Teaching and Learning of Gender and Sexuality Diversity in South African Education
von Dennis A. Francis
Verlag: Palgrave Macmillan US
Reihe: Queer Studies and Education
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-137-53026-4
Auflage: 1st ed. 2017
Erschienen am 19.11.2016
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 153 mm [B] x 14 mm [T]
Gewicht: 338 Gramm
Umfang: 168 Seiten

Preis: 96,29 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 9. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

96,29 €
merken
zum E-Book (PDF) 96,29 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

In this book, Francis highlights the tension between inclusion and sexual orientation, using this tension as an entry to explore how LGB youth experience schooling. Drawing on research with teachers and LGB youth, this book troubles the teaching and learning of sexuality diversity and, by doing so, provides a critical exploration and analysis of how curriculum, pedagogy, and policy reproduces compulsory heterosexuality in schools. The book makes visible the challenges of teaching sexuality diversity in South African schools while highlighting its potential for rethinking conceptions of the social and cultural representations thereof. Francis links questions of policy and practice to wider issues of society, sexuality, social justice and highlights its implications for teaching and learning. The author encourages policy makers, teachers, and scholars of sexualities and education to develop further questions and informed action to challenge heteronormativity and heterosexism.



PART 1.- Chapter 1 - Introduction.- Chapter 2 - Troubling Anti-Oppressive Education.- Chapter 3 - The Research.- PART 2.- Chapter 4 - LGB learners visible and invisible.- Chapter 5 -Shifting positions of Inclusion.- Chapter 6 - Troubling the Agency-Victimhood trope in LGB Youth Research.- Chapter 7 - Compulsory Heterosexuality.- PART 3.- Chapter 8 - Conclusion.



Dennis A. Francis is a former Dean of Education and currently Professor of Sociology at Stellenbosch University, South Africa. He has published extensively in the areas of gender and sexuality diversity and schooling.


andere Formate
weitere Titel der Reihe