Bültmann & Gerriets
Communicating Creativity
The Discursive Facilitation of Creative Activity in Arts
von Darryl Hocking
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Reihe: Communicating in Professions and Organizations
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-137-55803-9
Auflage: 1st ed. 2018
Erschienen am 24.10.2017
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 153 mm [B] x 22 mm [T]
Gewicht: 528 Gramm
Umfang: 320 Seiten

Preis: 106,99 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 16. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

106,99 €
merken
zum E-Book (PDF) 96,29 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book provides an extensive and original analysis of the way that written and spoken communication facilitates creative practice in the university art and design studio. Challenging the established view of creativity as a personal attribute which can be objectively measured, the author demonstrates instead that creativity and creative practice are constructed through a complex array of intersecting discourses, each shaped by wider socio-historical contexts, beliefs and values. The author draws upon a range of methods and resources to capture this dynamic complexity from corpus linguistics to ethnography and multimodal analysis. This innovative volume will appeal to students and scholars of discourse analysis, creativity, and applied linguistics. It will also appeal to art and design educators.



¿Darryl Hocking is Senior Lecturer at Auckland University of Technology, New Zealand. His research focuses on the interactional genres and communicative practices in art and design settings and how these impact on creative activity. He received his PhD in Linguistics from Macquarie University and a Bachelor of Fine Arts from Auckland University.



Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. Investigating Communication in Creative Practice.- Chapter 3. Work.- Chapter 4. Agency.- Chapter 5. Motivation.- Chapter 6. Exploration.- Chapter 7. Ideas.- Chapter 8. Identity.- Chapter 9. Professional Practice.- Chapter 10. Conclusion.


andere Formate
weitere Titel der Reihe