Bültmann & Gerriets
American Cinderellas on the Broadway Musical Stage
Imagining the Working Girl from Irene to Gypsy
von Maya Cantu
Verlag: Springer
Reihe: Palgrave Studies in Theatre an
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-137-56145-9
Auflage: 2015 edition
Erschienen am 12.10.2015
Sprache: Englisch
Format: 220 mm [H] x 149 mm [B] x 22 mm [T]
Gewicht: 479 Gramm
Umfang: 276 Seiten

Preis: 101,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 2. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

101,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Drawing upon Broadway musicals ranging from Irene (1919) to Gypsy (1959), Maya Cantu considers how Cinderella Broadway musicals from the 1920s through the 1950s adapted and transformed Perrault's fairy tale icon in order to address changing social and professional roles for American women.



Introduction: Glass Slippers and Glass Ceilings in the Twenty-First Century, or Cinderella Returns to Broadway
1. "Who Are These American Cinderellas?:" Working Girls, Chorus Girls, and American Dreams for Women in the 1920s
2. Merman Was a Lady: The 1930s Cinderella-Broad and Burlesquing the Genteel Tradition
3. "Make Up Your Mind:" Boss Ladies and Enchantresses in the 1940s Broadway Musical
4. "Twentieth-Century Fairy Tales:" Princesses, Prostitutes, and the Feminine Mystique in the Broadway Musicals of the 1950s
5. Coda: Rewriting the Broadway Cinderella Story
Bibliography



Maya Cantu is Dramaturgical Advisor at Off-Broadway's Mint Theater Company, USA. Her essays and reviews have been published in Theatre Journal, Studies in Musical Theatre, New England Theatre Journal, and as part of the New York Public Library's Musical of the Month series. She earned her DFA and MFA in Dramaturgy and Dramatic Criticism from Yale School of Drama, USA.


andere Formate
weitere Titel der Reihe