Bültmann & Gerriets
Information Communication Technology and Social Transformation
A Social and Historical Perspective
von Hugh F Cline
Verlag: Taylor & Francis
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-138-01680-4
Erschienen am 04.03.2014
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 155 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 386 Gramm
Umfang: 176 Seiten

Preis: 134,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 27. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

This book argues that information communication technologies are not creating new forms of social structure, but rather altering long-standing institutions and amplifying existing trends of social change that have their origins in ancient times. Using a comparative historical perspective, it analyzes the applications of information communication technologies in relation to changes in norms and values, education institutions, the socialization of children, new forms of deviant and criminal behaviors, enhanced participation in religious activities, patterns of knowledge creation and use, the expansion of consumerism, and changing experiences of distance and time.



1. Introduction 2. Societal Evolution 3. Normative Order: Part One 4. Normative Order: Part Two 5. Learning 6. Knowledge 7. Consumerism 8. Distance and Time 9. Future. Appendix A: Design and Architecture of Digital Computers. Appendix B: Computer Networks



Hugh F. Cline received his Ph.D. in Sociology from Harvard University in 1967. For 20 years, he served as Executive Research Director at Educational Testing Service. Currently, he is an Adjunct Professor at Teachers College, Columbia University. His research has focused on the use of information communication technologies in complex organizations.


andere Formate