Bültmann & Gerriets
Building Competence in School Consultation
A Developmental Approach
von Daniel S. Newman, Sylvia A. Rosenfield
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Reihe: Consultation, Supervision, and Professional Learning in School Psychology Series
Taschenbuch
ISBN: 978-1-138-02262-1
Erschienen am 10.08.2018
Sprache: Englisch
Format: 152 mm [H] x 228 mm [B] x 21 mm [T]
Gewicht: 312 Gramm
Umfang: 194 Seiten

Preis: 48,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 13. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

48,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Building Competence in School Consultation directly addresses the need for practical, comprehensive consultation training, including support materials, for school psychologists, counselors, and other professionals working in schools.



Preface. Acknowledgments 1. Consultation Training: Making it Work 2. Understanding School Culture 3. Consultation Relationships: Building Working Relationships 4. Communication Skills 5. The Consultative Problem Solving Process: An Introduction 6. Contracting: Making the Invisible Visible 7. Problem Identification and Problem Analysis: Look Before You Leap 8. Designing and Implementing Interventions: It's Not Magic - It's Planning, Monitoring, and Performance Feedback 9. Post-Intervention Planning and Closure 10. Learning to Consult: The Roles of Assessment, Feedback, and Deliberate Practice. References. Appendices. Index



Daniel S. Newman is Assistant Professor in the School Psychology Program at the University of Cincinnati, USA.

Sylvia A. Rosenfield is Professor Emerita at the University of Maryland, USA.


andere Formate