Bültmann & Gerriets
Interaction in the Language Curriculum
Awareness, Autonomy and Authenticity
von Leo Van Lier
Verlag: Taylor & Francis
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-138-18078-9
Erschienen am 27.01.2017
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 140 mm [B] x 16 mm [T]
Gewicht: 449 Gramm
Umfang: 260 Seiten

Preis: 182,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 30. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Provides a valuable contribution to the theory of the language education curriculum. It is both timely and topical, exploring key aspects of the current debate on language teaching. It examines the important issues of the learning process, the central concepts of authenticity, motivation and language awareness, exploring each issue from new angles, thus making an actual contribution to the theory. The book also outlines the procedures of new developments in curriculum theory and shows how they can be applied in practice in the language classroom.



Leo van Lier is Professor of Educational Linguistics at the Monterey Institute of International Studies, USA.



1. The AAA curriculum
2. The curriculum as a theory of practice
3. The growth of proficiency
4. Language awareness and learning to learn
5. Motivation, autonomy, and achievement
6. Authenticity
7. Contingency
8. The curriculum as interaction
9. The profession of teaching development and research
References
Index


andere Formate