Bültmann & Gerriets
Constructions of Neuroscience in Early Childhood Education
von Michel Vandenbroeck, Jan De Vos, Wim Fias
Verlag: Taylor & Francis
Taschenbuch
ISBN: 978-1-138-21482-8
Erschienen am 29.06.2017
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 6 mm [T]
Gewicht: 163 Gramm
Umfang: 98 Seiten

Preis: 68,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 24. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

68,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

What can early childhood scholars learn from neurosciences and its influence on children, education, policy and practice? This book explores and critiques topical debates in educational sciences, philosophy, social work and cognitive neuroscience. It examines constructions of children, parents and the welfare state, in relation to neurosciences and its vocabulary of brain architecture, critical periods and toxic stress.



Preface 1. Introduction: Constructions of Truth in Early Childhood Education: A History of the Present Abuse of Neurosciences 2. The Neuroturn in Education: Between the Scylla of Psychologisation and the Charybdis of Digitalization? 3. Using your Brain: Child Development, Parenting and Politics of Evidence 4. Anything to Divert Attention from Poverty 5. The Complexity of Translating Neuroscience to Education: The Case of Number Processing Discussion



Michel Vandenbroeck is head of the Department of Social Work and Social Pedagogy at Ghent University.