Bültmann & Gerriets
The School Psychology Internship
A Guide for Interns and Supervisors
von Daniel S Newman
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Taschenbuch
ISBN: 978-1-138-23209-9
Auflage: 2nd edition
Erschienen am 26.08.2019
Sprache: Englisch
Format: 226 mm [H] x 150 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 431 Gramm
Umfang: 294 Seiten

Preis: 51,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 4. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

The School Psychology Internship is intended to support both doctoral and graduate-level interns and their supervisors (both field and university) in navigating the internship process.



Foreword

Preface

Acknowledgements

Notes on Contributors

Section I: Pre-Internship Considerations

1: Introduction

2: Navigating the APPIC Match

Section II: Getting Oriented

3: The Internship Plan

4: Entering the Internship Site

Section III: Clarifying Roles, Developing Relationships

5: Intern Identity and Expectations

6: The Proactive Intern

7: The Supervision Process

8: Breadth, Depth, and Competence

9: Survival

Section IV: Moving Beyond the Internship

10: The Job Hunt: Applications, Interviews, and Employment

11: Concluding the Internship

12: The Early Career: Déjà Vu and All Things New

Appendices

A: Sample APPIC Cover Letter

B: Sample School Psychology Internship Agreement

C: Sample Remediation Plan Template (Version 1)

D: Sample Remediation Plan Template (Version 2)

E: CV Template

F: Sample Cover Letter

G: Job Interview Vidoe Transcript

References

Index



Daniel S. Newman, PhD, NCSP, is an associate professor in the school psychology program at the University of Cincinnati. His teaching and research focus on school consultation, clinical supervision, and professional issues in school psychology.


andere Formate