Bültmann & Gerriets
Critical New Perspectives in Early Childhood Music
Young Children Engaging and Learning Through Music
von Susan Young
Verlag: Taylor & Francis
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-138-23996-8
Erschienen am 14.05.2018
Sprache: Englisch
Format: 161 mm [H] x 240 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 453 Gramm
Umfang: 156 Seiten

Preis: 181,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 5. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Returning to the core question of how children engage, participate, and learn through music, this book moves beyond traditional models of practice in early childhood music education to draw upon new and emerging insights from the fields of childhood studies, neuroscience, psychology and sociology.



Susan Young has recently retired from her position as Senior Lecturer at the University of Exeter, UK. She is internationally recognised as a leading authority on early childhood music education.



Preface Chapter One: Some Windows and a Map: Early Childhood Music in New Times Chapter Two: Shaky Eggs and Hello! Songs - The View from Childhood Studies Chapter Three: Bone Pipes and Brain Cells - Biological Perspectives Chapter Four: Pathways and Pigeon-Holes - The View from Psychology Chapter Five: Karaoke Kids and Digi-tots - Sociological Perspectives Chapter Six: Paper Sheep and Camels - The View from Other Places Afterword


andere Formate