Bültmann & Gerriets
New Visualities, New Technologies
The New Ecstasy of Communication
von J MacGregor Wise
Verlag: Routledge
Taschenbuch
ISBN: 978-1-138-26816-6
Erschienen am 17.11.2016
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 12 mm [T]
Gewicht: 322 Gramm
Umfang: 224 Seiten

Preis: 70,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 23. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Bringing together a transdisciplinary team of leading scholars and artists from North America, Europe and Asia, this volume documents and theorizes this new visibility. It focuses on the proliferation of a range of new visual technologies, examining questions of subjectivity, agency, and surveillance as well as mapping and theorizing new practices of visuality within this new visual assemblage. New Visualities, New Technologies addresses the pressing need for the conceptual understanding of new forms of seeing, looking, presenting, and hiding.



J. Macgregor Wise, Hille Koskela



Chapter 1 Introduction: Ecstatic Assemblages of Visuality, J. Macgregor Wise; Chapter 1a Ecstatic Updates: Facebook, Identity, and the Fractal Subject, Mark Nunes; Chapter 2 Mapping Narbs, Ananda Mitra; Chapter 3 Will the Real Digital Girl Please Stand Up?: Examining the Gap Between Policy Dialogue and Girls' Accounts of their Digital Existence, Jane Bailey, Valerie Steeves; Chapter 4 Vision, Inertia, and the Mobile Telephone: On the Origins of Control Space and the Spread of Sociopolitical Cybernetics, John Armitage; Chapter 5 'Right to the Image': Images of Dignity, Representations of Humiliation, Hille Koskela; Chapter 6 Frames of Discontent: Social Media, Mobile Intimacy and the Boundaries of Media Practice, Larissa Hjorth; Chapter 7 Creativity on Display? Visibility Conflicts or the Claim for Opacity as Ethical Resource, Ursula Anna Frohne; Chapter 8 Performative Pictures: Camera Phones at the Ready, Brooke A. Knight; Chapter 9 Mobile Snapshots: Pictorial Communication in the Age of Tertiary Orality, Dong-Hoo Lee; Chapter 10 Sex, Spectatorship, and the 'œNeda'? Video: A Biopsy, Theresa M. Senft;


andere Formate