Bültmann & Gerriets
Curriculum, Accreditation and Coming of Age of Higher Education
Perspectives on the History of Higher Education
von Roger L Geiger
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-138-52188-9
Erschienen am 06.10.2017
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 11 mm [T]
Gewicht: 399 Gramm
Umfang: 166 Seiten

Preis: 183,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 23. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

183,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This latest volume in Roger Geiger's distinguished series on the history of higher education begins with a rare glimpse into the minds of mid-nineteenth century collegians



Roger L. Geiger is Distinguished Professor of Higher Education at the Pennsylvania State University. He has edited Perspectives on the History of Higher Education since 1993. Some of his other works include Research and Relevant Knowledge, To Advance Knowledge, and The American College in the Nineteenth Century.



Confronting a "Wilderness of Sin": Student Writing, Sex, and Manhood in the Antebellum South; Linking Secondary and Higher Education through the University of Michigan's Accreditation Program, 1870-1890; An Ambiguous Purpose: Religion and Academics in the Bryn Mawr College Curriculum, 1885-1915; Shaping a Century of Criticism: H.L. Mencken on "Pedagogues" and "Obergogues" in the Rolling Mills of Higher Education; Review Essays; The Liberal Pan-Protestant Moment and the Emergence of the University; Postwar American Higher Education: Documenting Recent History; Selected Recent Dissertations in the History of Higher Education