Bültmann & Gerriets
Dyscalculia
from Science to Education
von Brian Butterworth
Verlag: Routledge
Taschenbuch
ISBN: 978-1-138-68861-2
Erschienen am 12.12.2018
Sprache: Englisch
Format: 244 mm [H] x 170 mm [B] x 11 mm [T]
Gewicht: 362 Gramm
Umfang: 204 Seiten

Preis: 62,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 2. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

In this ground-breaking text, Professor Butterworth explains the latest research in the science of dyscalculia in a clear, non-technical way and shows how science can be used for the identification of dyscalculia, and for the development of strategies to best help affected learners acquire arithmetical competence.



    Preface Chapter 1: What is dyscalculia? It's not just being bad at maths Chapter 2: Number sense: our intuitive understanding of numbers Chapter 3: The arithmetic starter kit Chapter 4: Core deficit in the number module: the cognitive cause of dyscalculia Chapter 5: Development of arithmetic depends on domain-specific numerical competences Chapter 6: The dyscalculic brain Chapter 7: Heritability and the effects of brain damage on numerical abilities Chapter 8: Society, school, and home Chapter 9: Assessment: how to identify dyscalculic learners Chapter 10: Intervention for dyscalculic learners Chapter 11: Policy: what to do about dyscalculia locally and nationally


andere Formate