Bültmann & Gerriets
Thinking and Rethinking the University
The selected works of Ronald Barnett
von Ronald Barnett
Verlag: Taylor & Francis
Taschenbuch
ISBN: 978-1-138-78508-3
Erschienen am 01.03.2015
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 16 mm [T]
Gewicht: 413 Gramm
Umfang: 292 Seiten

Preis: 68,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 3. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Ronald Barnett is Emeritus Professor of Higher Education at the Institute of Education, London.



In the World Library of Educationalists, international experts themselves compile career-long collections of what they judge to be their finest pieces - extracts from books, key articles, salient research findings, major theoretical and practical contributions - so the world can read them in a single manageable volume, allowing readers to follow the themes of their work and see how it contributes to the development of the field.



Introduction

Part 1: The University

  1. Supercomplexity and the University
  2. Situating the Learning University
  3. Recapturing the Universal in the University
  4. The Idea of the University in the Twenty-First Century: Where's the Imagination?
  5. The Coming of the Ecological University
  6. Part 2: Higher Education

  7. Higher Education: legitimation crisis
  8. Does Higher Education have Aims?
  9. Convergence in Higher Education: The Strange Case of Entrepreneurialism
  10. The Purpose of Higher Education and the Changing Face of Academia
  11. Institutions of Higher Education: purposes and 'performance indicators'
  12. Part 3: Students and learning

  13. Supercomplexity and the Curriculum
  14. Learning about Learning: a conundrum and a possible resolution
  15. Being and Becoming: a student trajectory
  16. Learning for an Unknown Future
  17. Configuring Learning Spaces: Noticing the Invisible

Coda

Bibliography

Index


andere Formate