Bültmann & Gerriets
Imagining the American West through Film and Tourism
von Warwick Frost, Jennifer Laing
Verlag: Taylor & Francis
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-138-78523-6
Erschienen am 09.06.2015
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 157 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 590 Gramm
Umfang: 282 Seiten

Preis: 192,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 8. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

This book explores this imagining of a mythic West through three key themes, travel, film and frontiers to offer new insight into how the imagination of the West and popular culture has influencing the construction of tourism. By doing it examines the paradoxes of the constructed imagination of the West such as it being an evocative frontier, constructed as a boundary zone between civilisation and wilderness, even between order and lawlessness. The book draws on a range of films and literature as well as varying places from festivals to national parks to showcase different aspects of the nexus between travel, film and frontiers in this fascinating region.



1. Go West 2 . Monument Valley 3. Tragic and Vulnerable Heroes: Chuck and the Duke 4. Route 66 5. Tombstone 6. Fort Sumner 7. The Good Outlaw 8. Lone Pine 9. Yellowstone 10. Grand Canyon 11. Ghost Ranch 12. Little Bighorn 13. Stetsons and Daisy Dukes 14. Travelling the Jurassic West 15. Las Cruces Spaceport 16. Once Upon a Time



Warwick Frost is an Associate Professor in the Department of Marketing, Tourism and Hospitality at La Trobe University, Melbourne Australia.

Jennifer Laing is a Senior Lecturer in the Department of Marketing, Tourism and Hospitality at La Trobe University, Melbourne Australia.


andere Formate