Bültmann & Gerriets
The Sciences of Learning and Instructional Design
Constructive Articulation Between Communities
von Lin Lin, J Michael Spector
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-138-92431-4
Erschienen am 22.06.2017
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 16 mm [T]
Gewicht: 499 Gramm
Umfang: 244 Seiten

Preis: 205,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 2. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

The Sciences of Learning and Instructional Design: Constructive Articulation Between Communities

addresses the growing divide between the learning sciences community and the instructional design and technology community, bringing leading scholars from both fields together in one volume in an attempt to find productive middle ground.



Lin Lin is Associate Professor of Learning Technologies at the University of North Texas, USA.

J. Michael Spector is Professor and former Chair of Learning Technologies at the University of North Texas, USA.



Chapter 1: Historical Introduction

J. Michael Spector and Lin Lin

Chapter 2: The Sciences of Learning

Pablo N. Pirnay-Dummer and Norbert M. Seel

Chapter 3: Finding a Middle Ground: Wars Never Settle Anything

Paul A. Kirschner and Kristine Lund

Chapter 4: Comparing the Goals and Methodologies of Learning Scientists and Educational Technology Researchers

Thomas C. Reeves and Eunjung Grace Oh

Chapter 5: Learning Sciences and Instructional Design: Big Challenges, Multi-field, Multidisciplinary Solutions

Wellesley R. Foshay and Jeremy Roschelle

Chapter 6: Implications: Cherishing the Middle Ground

Jan Elen

Chapter 7: Reconsidering Design and Evaluation

Andrew S. Gibbons and David D. Williams

Chapter 8: Learning Science Applications for Research in Medicine

Susanne P. Lajoie

Chapter 9: An Asian Perspective on the Divide

Allan H.K. Yuen

Chapter 10: The Collaboration Imperative

Ellen B. Meier

Chapter 11: Synthetic Environmnts for Skills Training and Practice

Robert Hubal and Thomas Parsons

Chapter 12: Instructional Design and Learning Design

Nancy Law

Chapter 13: Learning Analytics Design

Dirk Ifenthaler

Chapter 14: Continuing the Discourse

Lin Lin and J. Michael Spector


andere Formate