Bültmann & Gerriets
Branding Masculinity
Tracing the Cultural Foundations of Brand Meaning
von Elizabeth C Hirschman
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-138-93339-2
Erschienen am 01.02.2016
Sprache: Englisch
Format: 241 mm [H] x 160 mm [B] x 25 mm [T]
Gewicht: 658 Gramm
Umfang: 108 Seiten

Preis: 78,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 7. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Branding Masculinity is the first research book to delve into the cultural origins of masculinity in America. By asking men what they consider to be masculine beliefs, attitudes, behaviours, and possessions, the research identifies how contemporary American men form their sense of being manly.



List of Tables and Figures Foreword Preface 1. Tracing Masculinity 2. Men's Perceptions of Masculinity 3. What Women Want 4. Masculinity as a Vehicle 5. Weapons 6. Tools for Hand and Head 7. Alcohol and Tobacco 8. Masculine Grooming and Apparel 9. Retail Masculinity or the In-store Man Cave Index



Elizabeth C. Hirschman is a Professor of Marketing at the University of Virginia's College at Wise, USA. She is the author of over 250 scholarly publications in the fields of consumer behavior, marketing, advertising, semiotics, social psychology, psychology and anthropology. She is a Past President and Fellow of the Association for Consumer Research and has been named as one of the most cited persons in the field of business and economics by the Institute for Scientific Information.


andere Formate