Bültmann & Gerriets
The Emotional Life of Postmodern Film
Affect Theory's Other
von Pansy Duncan
Verlag: Taylor & Francis
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-138-95506-6
Erschienen am 03.12.2015
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 16 mm [T]
Gewicht: 513 Gramm
Umfang: 254 Seiten

Preis: 202,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 6. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung
Klappentext

Introduction: Postmodernism and Emotion 1. Euphoria, Ecstasy, Sublimity: The Emotional Life of Postmodern Theory 2. Fascination: Between the Rough and the Glossy 3. Fear: Dead Subjects and Living Dolls 4. Bewilderment: The Ravaged Face of Postmodern Theory and Aesthetics 5. Boredom: Avant-Garde and Trash 6. Knowingness: Feeling Theory and its Other Restlessness: A Coda



Pansy Duncan is Lecturer in the School of English and Media Studies at Massey University, Auckland, New Zealand, where she writes on media affect and aesthetics. Her articles have been published in a range of venues, including PMLA, Cultural Critique, Textual Practice, Screen, and Film Quarterly.



Across a series of radical re-reappraisals of canonical postmodern texts, primarily films, from Fredric Jameson's Postmodernism to David Cronenberg's Crash and Harmony Korine's Gummo, Duncan shows that the same postmodern archive that has proven resistant to strongly subject-based and object-oriented emotions, like anger and sadness, proves all too congenial to the idiosyncratic, borderline emotions, from knowingness, fascination and bewilderment to boredom and euphoria, that the book takes as its critical objects.


andere Formate