Bültmann & Gerriets
The Internationalization of US Franchising Systems
von Ilan Alon
Verlag: Routledge
Taschenbuch
ISBN: 978-1-138-97311-4
Erschienen am 29.02.2016
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 140 mm [B] x 6 mm [T]
Gewicht: 150 Gramm
Umfang: 110 Seiten

Preis: 52,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 12. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Chapter I Introduction to the Study; Chapter II Literature of International Franchising; Chapter III The Model; Chapter IV Research Design; Chapter V Data Analysis; Chapter VI Summary and Conclusions;



This book reviews both the environmental and organizational factors of international franchising, but focuses on the latter because environmental factors can not adequately explain why some franchisers within a particular industry internationalize. This study finds that organizational factors such as the size, age, growth rate, pricing strategies and the geographical dispersion of the firm, collectively affect the franchising firm's decision to internationalize. However, the individual variables are different in significance and magnitude for the retailing, hotel and motel, and professional business service industries.


andere Formate