Bültmann & Gerriets
Asymmetry and U.S. Military Strategy
Definition, Background, and Strategic Concepts
von Steven Metz, Douglas V. Johnson Ii
Verlag: Lulu.com
Hardcover
ISBN: 978-1-312-37625-0
Erschienen am 22.07.2014
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 3 mm [T]
Gewicht: 64 Gramm
Umfang: 32 Seiten

Preis: 17,40 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 15. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

17,40 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

In war, there are always differences between the opponents. At times these are insignificant, passing disparities with no bearing on the outcome. At other times, the differences between opponents are important, placing one in a position of advantage, the other at a disadvantage. This is a very simple observation, but from it flows one of the pressing issues faced by the United States today: strategic asymmetry. Strategic asymmetry is the use of some sort of difference to gain an advantage over an adversary. It is an idea as old as warfare itself, appearing under a number of guises. Among strategic theorists, Sun Tzu placed great stock in psychological and informational asymmetry, writing that: All warfare is based on deception. When confronted with an enemy one should offer the enemy a bait to lure him; feign disorder and strike him. When he concentrates, prepare against him; where he is strong. avoid him.