Bültmann & Gerriets
Child Development in Educational Settings
von Marilyn Fleer
Verlag: Cambridge University Press
Hardcover
ISBN: 978-1-316-63188-1
Erschienen am 09.03.2022
Sprache: Englisch
Format: 254 mm [H] x 178 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 518 Gramm
Umfang: 272 Seiten

Preis: 83,30 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 23. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book provides a comprehensive introduction to theories of development and learning in early childhood and primary education.



Marilyn Fleer is the Foundation Chair of Early Childhood Education at Monash University, Victoria.



Part I. The Need for Theory: Understanding the Different Contexts of Child Development: 1. Introduction: starting your journey; 2. Understanding and using theory in educational settings; 3. Observing children and using theory to analyse learning and development; Part II. Using Child Development Theory: What Does Theory Allow Us to See?: 4. Using constructivist theory for analysing learning and development; 5. Using a bioecological model for analysing learning and development; 6. Using cultural-historical theory for analysing learning and development; 7. Children and families in Australia as agents of their own development; 8. Ways of knowing, ways of being and ways of doing; Part III. Critiquing Theory: Thinking Critically about Child Development: 9. How do theories position children, families and communities?; 10. Future directions: how theories support ongoing change.


andere Formate